Monday 14 December 2015

KOMPLIKASI KEHAMILAN YANG DILINDUNGI PRUBSN : Kerugian terbesar wanita


Ramai sahabat hawa saya yang telah mengambil perlindungan takaful atau insuran dari syarikat lain berkeras mengatakan TIADA syarikat yang cover apabila komplikasi berkaitan kehamilan berlaku. Saya dulu pun macam tu juga. Mengandung kali kedua, bila terjadi missed miscarriage atau blighted ovum, memang tak dapat apa-apa dari syarikat medical card  lain. Jika nak buat prosedur cuci rahim kat hospital swasta kosnya lebih kurang RM3000. Buat kat goverment, suami tak boleh nak temankan isteri semasa tinggal dalam wad. Memang sedih sorang-sorang.Sangat terkejut bila dapat tahu rupanya PRUBSN COVER KOMPLIKASI KEHAMILAN. 

Berikut saya senaraikan,8 komplikasi kehamilan yang dilindungi oleh PruBSN dalam pelan kad perubatan yang terbaru,Health Enrich. Perlindungan ini terdapat pada semua pelan kecuali HealthEnrich Vital. Jenis pelan ini anda boleh terus bertanya kepada mana-mana ejen PruBSN.Kos perubatan ditanggung dari RM6,000 sehingga RM20,000 tahunan.

Komplikasi yang dilindungi ialah:

1. Kehamilan luar rahim.
2. Kehamilan anggur / molar.
3. Penggunaan pembeku darah yang berlebihan menyebabkan pendarahan teruk.
4. Pendarahan teruk selepas bersalin yang memerlukan pembuangan rahim.
5. Sawan ketika mengandung.
6. Air ketuban terperangkap di dalam salur darah.
7. Darah beku tersumbat di dalam saluran darah di peparu.
8. Tekanan darah tinggi serta kehadiran protein di dalam urine semasa mengandung.

** sesungguhnya kesakitan ketika melahirkan anak adalah yang kedua paling sakit di dunia selepas sakit ketika saat kematian. Jadi, berikan perlindungan terbaik untuk diri sendiri atau isteri tercinta…

Lesson paling berharga untuk anda, sama ada lelaki (untuk isteri) atau wanita SIASATLAH sama ada perlindungan kad perubatan anda cover komplikasi kehamilan. Jika jawapannya tidak INILAH MASANYA untuk anda MENGHUBUNGI KAMI untuk urusan bertukar perlindungan. Semakin lama anda tunggu kelayakan anda untuk menjadi peserta Takaful PruBSN akan semakin nipis.

Smart and Lovely Ways to protect you and your loved one. We love to protect you. 
Noor Azman 013-3043848 / Mary 013-3403848

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving your comment. For FAST respond please SMS/WhatAps/Call 0133043848 (Noor Azman) & 0133403848 (Mary). We are glad and proud to help you.